Marketing Coördinator Asset Management

Amsterdam

Wat ga je bij ons doen?

Bij Kempen voeg je waarde toe voor onze klanten. In de praktijk betekent dit dat je als onze marketing coördinator asset management je inzet voor de promotie van ons merk en onze beleggingsoplossingen. Je coördineert de creatie van onderscheidende content, zowel on- als offline, en een creatieve inzet daarvan. Je schakelt daarvoor met freelance copywriters, webredacteurs, specialisten, beleggers, de salesafdeling en het management. Het vergroten van onze winstgevendheid door de werving van nieuwe en het behouden van bestaande klanten bereik je met onder andere branding-activiteiten en (digitale) campagnes. Zowel in Nederland als daarbuiten, zoals in onder meer Groot-Brittannië.
Kunnen wij én onze klanten rekenen op de beste resultaten en een sparringpartner op niveau? Concreet zet je jouw specialisme en vakkennis in bij het:

  • bewaken van de marketingkalender, onderdeel van het marketingplan, en de coördinatie van onze deelname aan beurzen en evenementen.
  • analyseren van marketingrapportages en het bieden van ondersteuning bij de lancering van nieuwe fondsen en diensten door het ontwikkelen van productmaterialen.
  • onderhouden van contact met externe leveranciers en het coördineren van hun inzet.
  • het redigeren van teksten en het zelf schrijven van (korte) teksten. In samenwerking met de online marketeer plaats je content op de website, beheer je social mediakanalen, coördineer en verzorg je klantmailings en rapporteer je de resultaten daarvan.

Herken jij je in ons profiel?

Groots denken, klein beginnen. Zo kun je bij Kempen impact maken. Op onze klanten en de maatschappij. En die wil om impact te maken, dat zit in je. Onze klanten ken je door en door. Je kunt hun cases wel drómen. Anderzijds dromen wij dan weer van een marketing coördinator asset management die nét dat beetje meer meebrengt. Zeker als het gaat om je analytisch vermogen, je planmatige en resultaatgerichte aanpak en je creativiteit. Ook heb je:

  • minimaal hbo-werk- en -denkniveau en een afgeronde marketingopleiding NIMA B.
  • 3 à 5 jaar relevante werkervaring in een professionele, corporate werkomgeving. Bijvoorbeeld in de financiële sector. Assetmanagement met b2b-klanten past bij jou.
  • het vermogen te werken met en op basis van data-analyse. Je bent digital savvy.
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Engels. Bij voorkeur spreek je Engels op het niveau van een native speaker.
  • een vlotte pen: Je houdt van schrijven en durft daarmee te experimenteren.

Onze organisatie

Kempen is gespecialiseerd in vermogensbeheer (Kempen Capital Management), corporate finance en effectenbemiddeling (Kempen Merchant Bank). Wij zijn een leidende zakenbank en stellen persoonlijke aandacht, kennis en ervaring voorop. Dit doen we al meer dan 100 jaar en inmiddels met zo’n 400 collega’s. We zijn allemaal nét even anders maar we hebben allemaal lef en ambitie. Kempen is onderdeel van Van Lanschot Kempen. Met labels als Kempen (vermogensbeheer, corporate finance en effectenbemiddeling), Van Lanschot (private banking) en Evi (online beleggen) vertalen we onze historie naar de wereld van nu en de toekomst.

Jouw specialisme en vakkennis deel je met het team Marketing binnen Kempen Capital Management (KCM). Dit team richt zich op het behouden van bestaande klanten en het binnenbrengen van leads. Wat je van jouw nieuwe team kunt verwachten? Een directe en vriendschappelijke omgang, een ondernemende en prestatiegerichte instelling (als ‘leadgenerator’ van KCM), en we staan open voor feedback, zijn betrokken en nemen verantwoordelijkheid (ownership).

Jouw werkplek bevindt zich op Amsterdam Zuidas. Op loopafstand van het trein- en metrostation én direct aan de A10. In ons kantoorpand aan de Beethovenstraat 300 kom je niets te kort. Inspirerende collega’s, fijne werkplekken en excellente koffie in ons eigen café op de 13e verdieping met fantastisch uitzicht over Amsterdam.

Wat bieden we je?

Turning talent into value. Dat is wat we bij Kempen doen. Want als jij waarde toevoegt, dan mag je dat van ons natuurlijk ook verwachten. Onze medewerkers zijn ons belangrijkste kapitaal en we geven onze medewerkers dan ook talloze mogelijkheden om te groeien als persoon en in het vakgebied. Bij Kempen kun je rekenen op:

  • een salaris passend bij jouw kennis, ervaring en achtergrond.
  • een intern mentorprogramma.
  • een 13e maand.
  • 8% vakantietoeslag.
  • een OV-trajectkaart voor de 2e klas.
  • een pensioenbijdrage van 4% van je brutomaandsalaris.
  • 27 vakantiedagen per jaar op fulltime basis.
  • een studiekostenregeling voor persoonlijke en vakinhoudelijke opleidingsmogelijkheden, en deelname aan het vitaliteitsprogramma.
  • een smartphone en laptop.

Ben je geïnteresseerd?

Ben je er klaar voor om met ons het verschil te maken? Om de beste in je vakgebied te worden én te blijven? En ben jij toegewijd om samen met ons en onze klanten te groeien? Bij 3 keer een volmondig ‘ja’ kunnen we niet wachten om kennis met je te maken. Solliciteer dan op deze vacature.

Wil je eerst nog meer weten? Ingrid Bosch, recruiter, beantwoordt al je vragen via 06 - 23 39 05 23 en i.bosch@vanlanschotkempen.com, of neem contact op met Karel Zwaan, directeur marketing, via karel.zwaan@kempen.nl en 06 - 22 39 45 00.


Solliciteer

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.